Huren Houseboat
Houseboats Marina Mookerplas
Woonkamer houseboat
Vakantie vieren op een Houseboat
Keuken Houseboat
Urlaub auf dem Wasser
Mookerplas Houseboat
Uitzicht Houseboat Marina Mookerplas
Op vakantie in Lemmer
Marina Mookerplas dakterras
Huur een houseboat in de winter
Vakantie op het water
Vakantie op water

Veelgestelde vragen

Wat andere gasten ons vroegen

 

Vragen over aankomst en vertrek

Hoe laat moet ik inchecken?

Op de dag van aankomst om 15:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd vanaf deze tijd kunt u inchecken, eerder is niet mogelijk maar later is geen probleem. 

Hoe laat moet ik uitchecken?

Uitchecken moet gebeuren voor uiterlijk 10:00 op de dag van vertrek. 

Wanneer krijg ik mijn reisinformatie?

Een week voor aankomst krijgt u uw reisinformatie per e-mail toegestuurd. Hierin vindt u alle informatie die u nodig heeft voor het inchecken. Ook kunt u in Mijn Omgeving alle informatie terugvinden. Boekt u een last-minute? Dan ontvangt u de reisinformatie binnen een dag.

Kan ik eerder in mijn Houseboat?

Nee, dat kan helaas niet. De accommodaties zijn vanaf 15:00 uur beschikbaar. Wij hebben tot 15:00 uur nodig om alle woningen schoon én gecontroleerd te krijgen.

Kan ik ook later aankomen?

Geen probleem om 15:00 krijgt u de code van de sleutlekluis en daarmee kunt u ook later inchecken! 

Wanneer krijg ik de code van het sleutelkastje voor het openen van de deur?

Op de dag van aankomst om 15:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd. 

 

Vragen over het betalen

Wanneer moet ik betalen?

Er zijn twee betaalmomenten: Direct bij boeken en acht weken voor aankomst. Bij het boeken betaalt u 30% van de reissom. Acht weken voor aankomst betaalt u de resterende 70%. Tenzij u boekt met een aankomstdatum binnen acht weken. Dan betaalt u de gehele reissom in één keer.

Hoe moet ik betalen?

Wij werken met betaalprovider Mollie. Tijdens het boeken krijgt u keuze uit diverse betaalopties. Zoals: iDeal, Creditcard, Bankcontact, Overboeking, Paypal, Sofortbetaling, etc. 

Er zijn twee betaalmomenten: direct bij boeken en acht weken voor aankomst. Bij een openstaande betaling ontvangt u van ons een mail met de betaalopties.

Mijn betaling lukt niet

Probeert u het maken van de betaling eens via een andere internetbrowser. Lukt het dan nog niet, stuur dan een e-mail naar info@hurenhouseboat.nl 

Rekening na betaling met creditcard

U heeft uw creditcardgegevens doorgegeven en krijgt toch een rekening. Hoe kan dit? Bij een boeking via een touroperator (zoals Booking.com) wordt om uw creditcardgegevens gevraagd. Maar u betaalt niet via uw creditcard. De creditcardgegevens worden als garantie gevraagd. Daarom ontvangt u van ons een factuur, waarmee u een aanbetaling en/of restbetaling kan doen.

 

Vragen over de boeking

Is een boeking direct definitief?

Ja, een boeking is meteen definitief. Maar: Binnen 24 uur mag u kosteloos annuleren. Nog wat meer bedenktijd hebben? Met een optie houden wij de accommodatie maximaal 5 dagen voor u vast, zonder verplichtingen.

Hoe oud moet ik zijn om te boeken?

Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om te boeken.

Wat is mijn reservering?

Mijn Reservering is de digitale omgeving waarop u de details van uw boeking kunt bekijken, extra’s bijboekt en meer informatie over uw accommodatie en bestemming vindt. 

In de reserveringsbevestiging die u van ons per e-mail ontvangt, staat een link naar Mijn Omgeving of Mijn Reservering. Daarmee heeft u direct toegang tot uw Mijn Reservering. 

Of ga naar hurenhouseboat/mijn-reservering. Gebruik voor het inloggen het e-mailadres waarmee u bij ons geboekt heeft. Ontvangt u geen mail met toegangslink? Ook niet in uw spam of ongewenste e-mail? Dan kan het zijn dat er een ander e-mailadres aan uw boeking gekoppeld is. Bijvoorbeeld omdat u bij een andere partij geboekt heeft. Mail ons in dat geval via info@hurenhouseboat.nl. Wij koppelen dan het juiste e-mailadres aan uw boeking zodat u toegang heeft tot de Mijn Reservering.

Hoe neem ik een optie?

U kunt een optie nemen op een accommodatie. U regelt dit zelf op onze website. Als u op de website ons aanbod bekijkt, ziet u rechts in beeld de knop ‘boek nu’. Daaronder staat de knop ‘neem optie’.  

Bij een optie houden wij de accommodatie 5 dagen voor u vast. Binnen die termijn kunt u de optie omzetten in een reservering. Als u niets doet, vervalt de optie automatisch na vijf dagen. Een optie is alleen mogelijk met een aankomstdatum over 6 weken (of langer).  U kunt bij maximaal 4 accommodaties een optie plaatsen. Als meer gewenst is contacteer ons dan.  

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Ja er mogen maximaal twee huisdieren in de Houseboat. Voor het meenemen van uw huisdier betaalt u een toeslag. In het prijsoverzicht tijdens het boeken ziet u wat die toeslag is. 

Let er op dat:

  • Uw huisdieren niet op meubels en/of bedden liggen
  • Uw huisdier buiten de omheinde tuin aangelijnd is
  • Andere gasten geen geluidsoverlast ervaren
 

Vragen over uw verblijf

Waar vind ik de informatiemap?

We hebben een digitale informatiemap zie info.hurenhouseboat.nl

Is er WIFI in de Houseboat

Bij alle houseboats is een WIFI-netwerk aanwezig. De inloggegevens ontvangt u in de incheckinformatie (die u een week vooraf per e-mail ontvangt) en vindt u terug in de digitale gastenmap zie info.hurenhouseboat.nl  .

Mag ik barbecueën tijdens mijn verblijf?

Dat is helaas gezien het gevaar en overlast voor anderen niet toegestaan.

Meer personen toegestaan?

Vanwege veiligheidsredenen is het niet toegestaan om met meer personen in de accommodatie te overnachten dan waar de accommodatie voor is bestemd. 

Geef tijdens het boeken altijd aan uit hoeveel kinderen, volwassenen, baby’s en huisdieren uw reisgezelschap bestaat. Ons boekingssysteem houdt automatisch bij of uw reisgezelschap in de accommodatie past.

Mag ik bezoek ontvangen tijdens mijn verblijf?

Overdag bezoek ontvangen is geen probleem, echter het is niet toegestaan grote groepen personen uit te nodigen. 

Ik heb iets beschadigd. Wat moet ik doen?

Vervelend! Mail ons de beschrijving van de schade: info@hurenhouseboat.nl We bekijken wat er vervolgens nodig is. Helaas moeten we gemaakte schade in rekening brengen. Behalve normale gebruikerssporen, natuurlijk. Een gebroken kopje kan gebeuren. Laat het ons in ieder geval weten zodat wij de accommodatie weer in orde kunnen brengen voor de volgende gebruiker.  

Tip: Moet u nog aan uw reis beginnen? Zorg dat u verzekerd bent. Een aansprakelijkheids- of reisverzekering kan de kosten van schade aan een vakantieverblijf vergoeden, afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden. 

 

Wijzigingen & annuleren


Reservering annuleren

Dit zijn onze standaard annuleringsvoorwaarden: 

Bij annuleren worden er alleen kosten in rekening gebracht over de huurprijs. De bijkomende kosten krijgt u terug.
 

* Bij annulering meer dan 93 dagen voor de ingangsdatum: 15%

* Bij annulering 94 tot 62 dagen voor aankomstdatum: 50%

* Bij annulering 62 tot 31 dagen voor aankomstdatum: 75%

* Bij annulering 31 dagen voor de aankomstdatum: 90%

* Bij annulering op dag van aankomst zijn de annuleringskosten 100%
 

Heeft u geboekt via een ander platform (zoals Tui of Booking.com)? Dan gelden de voorwaarden en annuleringskosten van de touroperator. U annuleert bij de organisatie waar u geboekt heeft.

Op onze diensten zijn de Recron voorwaarden van toepassing.

Tip: Gaat u binnenkort boeken? Wij raden u aan een annuleringsverzekering af te sluiten. Afhankelijk van de voorwaarden van uw verzekering, kunt u uw geld terugkrijgen als u moet annuleren.
 

Reservering aanpassen

Na het maken van uw reservering kunt u kosteloos uw naam en het aantal personen aanpassen. U kunt deze wijzigingen per e-mail doorgeven via info@hurenhouseboat.nl 

Het aanpassen van de periode noemen we omboeken. Dat is bij ons niet mogelijk.

Heeft u geboekt via een andere partij (zoals Booking.com of heerlijkehuisjes.nl), dan kunt u uw reservering via die organisatie aanpassen. Daarbij gelden de voorwaarden van die organisatie.